Züm Univerzum-wiki
Advertisement
Züm II.
Kép Elhelyezkedés
Züm I.jpg Wbijac.jpg
Térkép
Vázlat NAGYON NAGY.png
Elhelyezkedés
Galaxis Snickers
Központi csillag Nap
Galaktikus koordináták W;0
Átlagos keringési távolság 138 720 000 km
Keringési idő 350 nap
Holdak A-Sztereoid-a
Fizikai adatok
Átmérő 1273 km
Felszín területe 20 364 000 km²
Sűrűség 7 g/cm³
Gravitáció 0,91 g
Forgásidő 25 óra
Tengelyferdeség 24°
Atmoszféra
Összetétel 67% nitrogén
30% oxigén
1,8% argon
1,2% egyéb
Légnyomás 98 kPa
Felszíni hőmérséklet -55 °C (min.)
16 °C (átl.)
52 °C (max.)
Társadalom
Fajok Emberek
Minusculák (1300-as évek után)
Népesség
z.a. 2-ben
z.a. 50-ben
z.a. 150-ben
z.a. 500-ban
z.a. 1000-ben

7 340 000 fő
71 200 000 fő
345 000 000 fő
1 282 900 000 fő
1 898 000 000 fő
Legnagyobb városok Züm City
Filadellfila
Moszat
Dicőszégfansziaolszágla
Bankok
A Főváros
Táj Pej 102
Arkadia
Times New Romania
Tarsis
Erasmus
Új Züm City
Bonzsúr
Zeitung
Anderen
Főbb exportcikkek elektronikai termékek
precíztechnikai termékek
fegyverek
luxuscikkek

Züm I. a Naprendendszer 3. bolygója. Mérete az egyik legkisebb a rendszerben, átmérője mindössze [...] km. A bolygó a Nagy Kataklizma során keletkezett. A katasztrófa során megsemmisült az Őrült Tudós párhuzamos univerzumbeli önmaga és minden szerkezete, ezáltal egy paradoxon keletkezett és kitörölte a múltat a létezésről. Ezért Züm I. és az Univerzüm nem egy szempillantás alatt kiszakadt, hanem mindig is létezett.

Földrajz[]

A bolygón 4 kontinens található. A három főbb kontinenst a filaiak "fedezték fel" és az ő elnevezéseik terjedt el. A legnagyobb és legészakibb Mundus a bolygó népességének körülbelül 90 százalékával. Mundus felbontható 3 szubkontinensre a kontinens magját nem beleszámítva. Az Északi szubkontinenst a Sol-tenger és a Maré-tenger közti hegyvonulat köti össze Mundus-szal. Ehhez hasonlóan délebre az Anatómiai szubkontinenst is a Sol-tenger valamint a Tolvajok öble szeparálja a kontinens belsejétől. A harmadik szubkontinens a Hispán szubkontinens pedig Zümi tó és E-bay választja el.

A második, Mundustól délre eső Inedia méretében a hispán szubkontinenshez hasonlít de a népessége töredéke annak mivel területének 60%-át sivatag borítja.

A harmadik kontinens Morbus szintén egy trópusi, nagyrészt sivatagos terület.

A negyedik kontinens a zümiek számára több évszázadig felfedezetlen név nélküli dél sarkvidék körüli jeges föld. Sokak által csak Antiantarktisz sok paranormális és megmagyarázatlan történelmi esemény okozója és eredete. Területének 98%-a teljesen fagyott, még fóka félék vagy pingvinek sem élnek meg rajta. A kontinens szívében, nem messze a déli saroktól több aktív vulkán által melegen tartott terület ad otthont néhány bizarr civilizációnak és nehezen megmagyarázható, többnyire Reptoidokkal kapcsolatos anomáliáknak.

Ezeken kívül több kisebb nagyobb szigetek és szigetvilágok is találhatóak a bolygó több területén.

Zümi I. tartományai kontinensek/szubkontinensekre lebontva[]

Észak Mundus[]

  • Picanté
  • Belső Ammónia
  • Külső Ammónia
  • Gallónia
  • Vermut
  • Nemnormália
  • Trabant
  • Campagne
  • Terre Chateau
  • Balgium
  • Pays de L'Omelette
  • Terre Bon
  • Cinis
  • C'est Bleu
  • Salle de Bains
  • Felső Fanszia
  • Alsó Fanszia
  • Fanszia proper
  • Charmante
  • Farfalle
  • Musztás
  • La Graisse
  • Macskaság
  • Point Blanc
  • Flussland
  • Käseland
  • Buschwerk
  • Birgia
  • Überland
  • Haaven
  • Die Speise
  • Nordmark
  • Mannland
  • Stell
  • Unterzeichnen
  • Oberzeichnen
  • Ander
  • Verbergen
  • Pajorország
  • Methan
  • Sommerberg
  • Östmark
  • Új-Trägäria
  • Plünderia
  • Alpária
  • Felpária
  • Alapok
  • Alapvetők
  • Euer
  • Securia
  • Fő-Nicia
  • Nyugat-Nícia
  • Alsó-Nícia
  • Felső-Nícia
  • Kehl
  • Körpe
  • Erkalten
  • Belső Perencia
  • Trägäria

Belső Mundus[]

  • Észak Party-síkság
  • Dél Party-síkság
  • Disco
  • Bulimia
  • Karfiol sziget
  • Magas Alapvetők
  • Bügg
  • Tyr
  • Acélvölgy
  • Teras
  • Gobold föld
  • Nómia
  • Rétirománia
  • Barománia
  • Fóbia
  • Lethargia
  • Melankólia
  • Bánat
  • Pória
  • Deliria
  • Addiktia
  • Nav szigete
  • Angustia
  • Nyugat Fila
  • Fulcrum
  • Cosina
  • Talentia
  • Stratia
  • Premia
  • Plagia
  • Verde
  • Sinus E
  • Amalgámia
  • Eras
  • Benzin völgy
  • Dízelvölgy
  • Beton
  • Dromedária
  • Emporia
  • Bazarábia
  • Kebap
  • Kerámia
  • Alkál
  • Isten Háta
  • Tarakallah
  • Post Tergum Dei

Anatómia[]

  • Kelet-Trapézia
  • Nyugat-Trapézia
  • Macária
  • Gúlia
  • Guta
  • Qoton
  • Guriga
  • Alsó Passzíria
  • Felső Passzíria
  • Pavilon
  • Elám
  • Örleményia
  • Szamoák
  • Nem Hispánia
  • Uránia
  • Bergengócia
  • Terbia
  • Radio-Actimel
  • Mirelit
  • Glamour
  • nyugat perencia
  • délnyugat perencia
  • délkelet perencia

Mundus Hispanium[]

  • Brokkolia
  • Dadaia
  • Gusti
  • Sangria

  • Placentia
  • Heretica
  • Ramenia
  • Hispania
  • El Mizo
  • Fortuna
  • El Teno
  • Isla de Derivato e Borrascas
  • Felső Langlia
  • Alsó Langlia
  • Lang és Pikk Szigetek
  • Langpart
  • Langola
  • Tir o Byrka
  • Aberratia
  • Zegzug
  • Új Hispania
  • Észak Szílicia
  • Dél Szílicia
  • Albatros
  • Isla de Sardella
  • Gazpacho
  • Mangólia
  • asd
  • dasd
  • Malaria
  • Észak Jalapeno
  • Dél Jalapeno
  • Isla de Coco
  • Lakatlan sziget
  • Lakatos sziget

Inedia[]

Morbus[]

Régi tartalom[]

Züm I.-en 3 kontinens található, Primea (vagy csak szimplán züm) (~6 260 000 km²) a legnagyobb és legnépesebb kontinens (népesség 94%-a), Perencia (1 490 000 km²) egy jeges kontinens a déli sarknál, és Hungabunga (880 000 km ²) egy forró kontinens. Primeán keresztül vonul át az Interkontinentális hegységrendszer egy része északnyugat-délkelet irányban. A hegyvonulat egy társadalmilag és földrajzilag is erős határ a kontinensen belül. Primea minden téren a legjelentősebb kontinens. Éghajlata változatos és ásványkincsekben gazdag. Perencia Züm I. leghidegebb területe, valamint második legnagyobb kontinense. A lakott külső területnek Ó-Perencia, a belső területnek Új-Perencia a neve. A kontinens a déli sark körül terül el egy kb 650 kilométeres sugárban. Perencia belső része magas hegységekkel tagolt, a part felé közeledve a hegyek dombokká majd síksággá alakulnak. Perenciát a 90 környékén népesítették be eltévedt hajós vándorok. A kontinens nagyon zord és csak a partvidék és az ahhoz közeli területek lakhatóak. Hungabunga egy kis kontinens, melyet egy hatalmas fennsíkból áll. Éghajlata forró és többnyire száraz, a hegyek szívében és az enyhe partvidékek környékén alakultak ki primitív civillizációk.

Fanszia Olszág[]

Lásd bővebben: Fanszia Olszág Fanszia Olszág egyike Züm I. 14 nagy tartományának. Fanszia olszág 11 kisebb országból tevődik össze: Fanszia Ősföld, Barbária, a kietlen Mezil Fennsík, a gazdag Macska Síkság, az értékes Urán sziget, az erdős és békés Ammónia, a termékeny és gazdag Gallon Alföld és a 164-ben véglegesen hozzácsatolt Elszállsz. Fanszia olszág területe a százas évek elején lett egységes több évtizednyi háborúzás után.

Poros Ország[]

Lásd bővebben: Poros Ország Poros ország fanszia olszággal ellentétben szinte mindig is egységes egységes volt. Poros ország területe volt a legnagyobb az összes tartomány közül, de a 164-es Igazságtalan Békeszerződés értelmében felszeletelték több részre a területeit, így a a birodalomba való beszervezése idején már csak 7 országból állt a 14 helyett. Poros országot vegyesen tagolják puszták és hegyek, az éghajlat többnyire hűvös és csapadékos. Poros ország országai: a sűrűn lakott Poros Alföld, Birgia, az elszigetelt Bujkál, a hegyvidéki Poros Iparvidék, Überland és az Alapok.

Vulgária[]

Lásd bővebben: Vulgária Vulgária egy kisebb ország, ahol a vandál és primitív vulgárok próbálnak élni. Vulgária messze a legszegényebb terület a naprendszerben, még a Korai N.D.K-t is lekörözi. Vulgáriát eleinte két ország alkotta: a hegyvidéki Alpária és a prosok által lakott Plünderia, azonban a 164-es Igazságtalan békeszerződés nevében a területet újra felosztották, így alault ki: Alpáriára, Alsó Vulgária és Felső Vulgária.

Nícia[]

Lásd bővebben: Nícia Nícia egy kisebb gazdag ország. Nícia hatalmas aranykészlettel rendelkezett ami elősegítette, hogy az ország bankjai messze a legerősebbek legyenek egész Züm. I.-en és később az egész világon. Nícia éghajlata viszonylag száraz mediterrán jellegű valamint hegyvidéki. Nícia öt állam szövetsége révén jött létre, de az egyik (Plünderia) elszakadt a szövetségtől. A 164-es béke utáni államok: Nyugat Nícia, Fő Nícia, Közép Nícia és Alnícia.

Jó Hely[]

Lásd bővebben: Jó Helyi Birodalom Jó Hely egy mesterségesen létrehozott állam, amit 164-ben hoztak létre Poros országtól és Fanszia Olszágtól elcsatolt területekből valamint a Jó Helyi birodalom maradványának területeiből. Jó Hely később a Nagy Zümi Birodalom egyik leggazdagabb tartománya lett, mert még az ország erőforrásai még nem voltak felfedezve. Jó Helyet fansziák, porosok, jó helyiek, zümiek, tájok és még hinnyeföldiek is lakják. Jó Hely csak hegyekből áll, egyedüli kivétel a keleti oldal. Jó Helyet felépítő államok: az Alapvetők, Euer, Party Királyság, Magas Föld, Acél Síkság és Forrás Föld.

Táj Föld[]

Lásd bővebben: Táj Föld Táj Föld egy dombokkal és hegyekkel tűzdelt terület. Lakói a tájok Jó Helyről menekültek át Züm I.-re. A Tájok egységes birodalmat alkottak, ezért lényegében Táj Föld Züm I. legnagyobb országa. Táj Föld nagyon sűrűn lakott és fejlett ország.

Délvidék[]

Délvidék 164-ben létrehozott tartomány, tagállamai: Kaszpia, Langlia és Új Züm.

Fila Föld[]

Fila Föld egy tartomány ami az egykori Fila királyság tagállamaiból és egyéb kisebb területekből szedtek össze. Fila Föld egy hatalmas síkság, mindössze a déli határain található egy nagyobb hegyvonulat. Lakói zümiek és elvétve porosok. Alkotó államai: S.O.S. Tó és környéke, Nyugat Filai Demokratikus Népi Köztársaság és Kelet Fila.

Perencia[]

Perencia Perencia országai:

  • - Túl
  • - Bergengócia
  • - Tosztok

Társadalom és Civilizáció[]

Züm I. ad helyet a Nagy Zümi Birodalomnak. A bolygó hegyekkel való tagoltsága miatt a bolygó lakossága nem egyenletesen oszlik el. A zümi emberek magyar anyanyelvűek, de beszélnek angolul és világnyelven is. A civilizáció szintje valamivel magasabb a földinél. A bolygó ad még otthont a Dinka magasföldön élő Pepita őslakosoknak is, akik az idők alatt szintén civilizálódtak. A két nép még nem találkozott egymással ezért nem is tudják egymásról hogy léteznek. A Zümi Birodalom az általa uralt területeket 25 tartományra osztotta fel:

Ezeken kívül még további el nem foglal tartományok:

  • - Omlósz Vidék
  • - Forrás Föld
  • - Interspárta Felségterülete
  • - Wezúw
  • - Spártia
  • - Sunderer Föld
  • - Pepita Mélyföld
  • - Dinka Magasföld
  • - Ó Pepita
  • - Új Pepita
  • - Emó föld
Advertisement